Kultura

Fenomenalni artyści, nietuzinkowe aranżacje, odważne przekraczanie muzycznych granic i fantastyczna publiczność – tak wyglądała trasa Męskie Granie 2013, której wyłącznym sponsorem jest marka Żywiec. Muzycznego zapisu emocji z koncertów w Krakowie i Chorzowie można już posłuchać na płycie „Męskie Granie 2013”.

Trasa koncertowa Męskie Granie 2013 była wyjątkowym wydarzeniem artystycznym. Na scenie spotykali się najwybitniejsi twórcy, którym przewodziło aż dwóch dyrektorów artystycznych – Katarzyna Nosowska i O.S.T.R. Ze zderzeń ich odmiennych osobowości, wrażliwości i sposobów odczuwania muzyki powstało niezwykłe twórcze napięcie, które udzieliło się także pozostałym muzykom. Dzięki niemu, każdy z koncertów przerodził się w niezapomniany spektakl, a artyści poruszali publiczność nieoczywistymi interpretacjami wykraczającymi poza znane konwencje. Eksperymenty, emocje i energię towarzyszące występom można usłyszeć na płycie „Męskie Granie 2013”.

Dwupłytowe wydawnictwo stanowi zapis koncertów w Krakowie i Chorzowie. W sumie znalazły się na nim 34 utwory w wykonaniu m.in. O.S.T.R. i Michała Urbaniaka, Hey i Stanisława Soyki, TRÈS.B, formacji Kim Nowak oraz Pink Freud, a także supergrupy Small Synth Orchestra, która powstała specjalnie na tegoroczną edycję projektu. Dodatkowo, na płycie zamieszczony został remix singla „Jutro jest dziś” stworzonego przez Rafała Skibę – zwycięzcę konkursu na najlepszy remix utworu promującego Męskie Granie 2013. Album dostępny jest już w salonach sieci Empik

oraz na stronach empik.com i sklep.polskieradio.pl. Jego wydawcą jest Polskie Radio. Pojawienie się czwartej z kolei płyty podsumowującej trasę koncertową Męskie Granie jest okazją to stworzenia niezwykłej kolekcji dokumentującej fragment historii polskiej muzyki.

 Męskie-Granie-2013-logo

„Płyta Męskie Granie 2013 to zapis wszystkich niezapomnianych emocji, których doświadczaliśmy podczas tegorocznej trasy. Spektakle w Krakowie i Chorzowie były rewelacyjne – na scenie wystąpili najlepsi artyści, którzy zbudowali niezwykłe porozumienie z publicznością, tworząc rewelacyjną atmosferę. Mamy nadzieję, że poczują ją wszyscy, którzy sięgną po album” – powiedział Marcin Filipiak, kierownik marki Żywiec.

Źródło: Karolina Hasińska