Magazyn

Stolica wielkopolski to prawdziwa kolebka polskiego SEO. To właśnie tu zaczynały jedne z największych firm pozycjonerskich, zajmujących się szeroko pojętym marketingiem internetowym. Dziś znajdziemy tu wiele agencji, jak jednak znaleźć tę wyjątkową, która poprowadzi naszą stronę do sukcesu? Nawet jeśli nie znamy się na pozycjonowaniu, możemy dokonać świadomego wyboru na podstawie kilku ważnych czynników.

Zapytaj o pakiet dodatkowych usług

Dziś SEO nie polega jedynie na optymalizacji. Oprócz tego istotne jest regularne pisanie wysokiej jakości treści, linkowanie na wiarygodnych serwisach oraz dbanie o wrażenia użytkowników. W pakiecie usług dobrej agencji znajdą się wszystkie te komponenty, a nawet więcej. Wszystko po to, by móc na miejscu zasięgnąć porady specjalistów. Umożliwia to także lepszą współpracę w ramach tej samej agencji. Koordynowanie tworzenia treści między zewnętrznymi copywriterami a specjalistą SEO może nie tylko kosztować więcej – rodzi się także więcej nieporozumień.

Koniecznie zapytaj także o metodę pozyskiwania linków zewnętrznych. Wiele firm korzysta z automatycznych sposobów, które oszczędzają czas, jednak mogą przy tym tracić na jakości. Dobra agencja będzie transparentna – chętnie pokaże przykładowe linki zewnętrzne.

Zobacz portfolio agencji

Każda firma zajmująca się pozycjonowaniem powinna mieć w swojej ofercie krótkie portfolio. Listę marek, z którymi współpracuje, a także wybrane case study. Na tej podstawie możesz zobaczyć, jak dużym zaufaniem cieszy się agencja. Uważnie zapoznaj się z przedstawionymi przykładami i zapytaj o szczegóły, jeśli coś przykuje twoją uwagę. Spytaj pokrótce o metody, z jakich korzystała agencja, by uzyskać efekty. 

Jeśli firma nie posiada żadnych przykładów ani nie może podać, ani jednej znanej marki, z którą współpracowała, jest to niepokojący znak. Możemy również pokusić się o sprawdzenie opinii o firmie – najlepiej jednak nie szukać w internecie, lecz zapytać o nich znajomych przedsiębiorców. Często znajdziemy w ten sposób agencję wartą polecenia.

Dokładnie sprawdź warunki umowy

Wiele agencji decyduje się na długotrwałe kontrakty, za których przedwczesne przerwanie należy dodatkowo zapłacić. Wynika to z racjonalnych przesłanek. Początkowy wkład firmy w wypozycjonowanie strony jest początkowo o wiele większy niż w kolejnych miesiącach. Pierwsze wdrożenia i napisanie treści na strony serwisu wiąże się z kosztami. Przeczytaj umowę i zapytaj o wszystkie zapisy, które nie są jasne. To pozwoli Ci uniknąć niespodzianki, jeśli zdecydujesz się ją zerwać. To dobra praktyka niezależnie od usługi, którą wybieramy. Dobra agencja SEO taka jak Artefakt oferująca pozycjonowanie stron, będzie w stanie wynegocjować korzystne warunki lub przedstawić taką ofertę, która zadowoli obie strony.

Pozycjonowanie to skomplikowana sztuka – warto zlecić opiekę nad serwisem sprawdzonej agencji marketingowej. Poznań, podobnie jak inne duże miasta, to siedziba wielu dobrych firm, które warto sprawdzić. Szukając Agencji SEO, która realizuje pozycjonowanie stron w Poznaniu, pamiętajmy, by dokładnie poznać warunki umowy przed jej podpisaniem.