Oferty sponsorowane

Jeśli masz zamiar kupić samochód z silnikiem diesla pochodzący z rynku wtórnego, powinieneś sprawdzić go pod każdym względem. Wśród ofert sprzedaży aut z tzw. drugiej ręki można trafić na pojazdy, z których wycięto filtr DPF. Jak uniknąć przykrych konsekwencji związanych z nieprzemyślanym zakupem?

Sprzedawcy-naciągacze. W jaki sposób można się przed nimi obronić?

Sprzedający powinni udzielić kupującemu informacji na temat wszystkich znaczących zmian, których dokonano w oferowanym samochodzie. Ukrywanie usunięcia filtra DPF z pojazdu może być wystarczającym powodem do wszczęcia dochodzenia o odszkodowanie przez oszukanego nabywcę. Dokonanie tak istotnej modyfikacji, naruszającej stan techniczny samochodu, z pewnością zniechęci do zakupu potencjalnego klienta, a także będzie miało niekorzystny wpływ na cenę rynkową pojazdu. Niektórzy handlarze wykorzystując naiwność kupujących potrafią zataić znaczące przeróbki, żeby nie narażać się na niepotrzebne straty. Dlatego jeśli mamy zamiar zmienić wysłużone auto na nowszy model z drugiej ręki, powinniśmy bardzo dokładnie sprawdzić nie tylko jego stan techniczny, prześledzić historię, przebieg, ale przede wszystkim zapytać o książkę serwisową i zweryfikować obecność filtra DPF.

usunięty dpf

 Możesz bez trudu rozpoznać, czy filtr DPF został wyjęty

Istnieje parę metod, za pomocą których można stwierdzić obecność filtra cząstek stałych w układzie wydechowym. Najłatwiej jest postukać dłonią w obudowę filtra. Jeśli będzie pozbawiona wkładu, usłyszymy charakterystyczny dźwięczny odgłos. Innym sposobem jest sprawdzenie osadów w rurze wydechowej. W chwili, gdy silnik będzie wystudzony można zbadać, czy wewnątrz wydechu nie ma sadzy. Jeśli stwierdzimy obecność osadów węgla, będzie to potwierdzeniem, że filtr DPF nie działa prawidłowo, albo został wyjęty. Natomiast o braku ingerencji w układ wydechowy stuprocentowo przekonamy się tylko wtedy, gdy udamy się do profesjonalnego warsztatu. Diagnosta za pomocą specjalistycznego oprogramowania stwierdzi nie tylko obecność lub brak filtra cząstek stałych, ale również udzieli informacji na temat jego stanu.

 Po co narażać się na niepotrzebne koszty?

Prawo stanowi o tym, że nie powinno się jeździć po drogach publicznych samochodem z wyjętym filtrem DPF. Nie będzie spełniał on wymogów niezbędnych do uzyskania świadectwa homologacji, obowiązkowego dla wszystkich pojazdów na obszarze Unii Europejskiej. Coraz częstsze kontrole policji mają na celu sprawdzenie, czy filtr DPF nie został usunięty lub w jakikolwiek sposób zmodyfikowany w celu obniżenia efektywności jego działania.

W czasie ostatniej akcji „Smog” na Śląsku z 19.02.2020 b.r., w samych tylko Katowicach, policjanci skontrolowali 297 samochodów. Działania te miały za zadanie wyeliminowanie z ruchu drogowego niesprawne pojazdy zagrażające bezpieczeństwu oraz nadmiernie zanieczyszczające środowisko naturalne. Zatrzymano 119 dowodów rejestracyjnych. Poruszanie się samochodem wydzielającym nieprzepisową ilość spalin do środowiska kończy się mandatem. Na zachodzie za to wykroczenie zapłacimy1000 EUR w Niemczech i 3500 EUR w Austrii.

Kary za niesprawny lub niekompletny układ oczyszczania spalin w dalszym ciągu nie odstraszają od wycinania DPF użytkowników samochodów z silnikiem diesla. Negatywny wpływ cząstek stałych na środowisko i zdrowie jest nadal przez nich bagatelizowany. Jednakże badania pokazują jednoznacznie, że pojazdy pozbawione filtra DPF są o wiele mniej ekologiczne niż niż te, które go posiadają.

biznes

 

Czyszczenie filtra, a nielegalny proceder jego usuwania

Każdy nabywca powinien zapytać sprzedawcę o stan i obecność filtra DPF w samochodzie z silnikiem diesla, który jest przedmiotem transakcji. Rośnie liczba świadomych kierowców domagających się odszkodowania ze strony warsztatów, gdzie wcześniej usuwano DPF-a z ich pojazdu. W wyniku czego systematycznie ubywa takich miejsc. Nielegalny proceder zostaje wyparty przez nieinwazyjne metody regeneracji. Koszt wyczyszczenia filtra jest dużo niższy od ceny nielegalnego usunięcia. Dzięki temu rozwiązaniu można przywrócić jego stan nawet do poziomu fabrycznego.

Do serwisu OTOMATIC trafiali klienci, którzy nie byli świadomi tego, że poruszają się samochodami z usuniętym filtrem DPF. Dostarczali nam do czyszczenia puste obudowy, zupełnie pozbawione wkładów filtracyjnych. Dlatego za każdym razem uczulamy jak istotne jest dokładne sprawdzenie stanu technicznego pojazdu z silnikiem diesla przed dokonaniem zakupu. Ponadto radzimy, żeby zacząć czyścić filtry w samochodach, które mają na licznikach 100 tys. km. i więcej. Jest to dużo tańsze i bardziej efektywne rozwiązanie, niż ponoszenie kosztów mandatu za niesprawny DPF, czy wymiana filtra na nowy. - wyjaśnia przedstawiciel firmy OTOMATIC z Andrychowa, wiodącego producenta maszyn do czyszczenia filtrów DPF w Europie.

Zobacz: www.otomatic.pl/czyszczenie-regeneracja-dpf

video:https://www.youtube.com/watch?v=HNVIxTC7OWw

fb: https://www.facebook.com/OtomaticDPF/

/materiał partnera/