Budowa nowego mostu w Żywcu w ciągu DW 945 budzi coraz więcej kontrowersji. Przypomnijmy - inwestycja miała być oddana do użytku 15 listopada 2014 roku, niestety mieszkańcy Żywiecczyzny nadal stoją w korkach...
Jak informuje Ryszard Pacer - rzecznik prasowy inwestora - w piątek, 21 listopada br., według wcześniejszych zapowiedzi konsorcjum Rubau i Rubau miał rozpocząć się montaż konstrukcji łuków mostu na Sole w Żywcu w ciągu DW 945. Niestety wykonawca nie przedstawił inżynierowi kontraktu i inwestorowi dokumentu pn. „Program montażu konstrukcji”. Jego brak uniemożliwił rozpoczęcie montażu konstrukcji. Pacer również przypomina o tym, że budowa nowego mostu w Żywcu i przebudowa towarzyszącego mu układu komunikacyjnego miasta miała, zgodnie z kontraktem, zakończyć się 15 listopada br. Niestety od początku utrzymuje się na budowie opóźnienie. Obawy wśród osób przemieszczających się samochodem np. z Zabłocia do Śródmieścia może wzbudzić także to, że jak informuje inwestor, kierownictwo wykonawcy nie podaje terminu zakończenia inwestycji. Zamiast tego, także w piątek, 21 bm. konsorcjum Rubau i Rubau w skierowanym do ZDW w Katowicach piśmie odniosło się do kwestii zakończenia budowy. Wezwało inwestora „do uzgodnień warunków przedłużenia terminu jej zakończenia”. Wezwanie to ma charakter ultimatum, bowiem jeśli ZDW w Katowicach nie zgodzi się na „uzgodnienie” takich warunków do 4 grudnia, konsorcjum Rubau i Rubau zapowiada wniesienie sprawy do sądu. ZDW w Katowicach nie widząc żadnych przesłanek nie przedłużył terminu realizacji kontraktu.