Wydarzenia

Od 4 maja 2020 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przywrócił standardową obsługę klientów w placówkach ZUS. W salach obsługi klientów można m.in. uzyskać informacje i porady oraz złożyć wnioski i dokumenty.

Wszystkie osoby odwiedzające placówki ZUS powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych w tym zakresie). Osoby, które nie będą ich posiadać, nie będą mogły wejść do sali obsługi klientów.

Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.

Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.

W placówkach ZUS - do Państwa dyspozycji - nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski, pisma:

  • „Skrzynka na dokumenty”
  • skrzynka „Wnioski przedsiębiorców – Tarcza Antykryzysowa”,
  • skrzynka „Wnioski górnicze”.

 Dodatkowo informujemy, że w poniedziałki nasze placówki są dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00.

Ze względu na obowiązujący stan epidemii, nadal zachęcamy Państwa do załatwiania spraw w ZUS bez wychodzenia z domu. Jesteśmy dostępni poprzez:

  • elektroniczny portal Platformy Usług Elektronicznych

Zachęcamy do zakładania profili na naszym portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z naszych usług elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej. Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.

  • telefonicznie

do Państwa dyspozycji jest ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18

oraz specjalne nr telefonu:

  • nr telefonu 22 290 87 01 dostępny w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15

- obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji

- obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły.

  • nr telefonu 22 290 87 02 oraz 22 290 87 03 dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15

- obsługa w sprawie wsparcia z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.

 

Informacje na temat wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej można również uzyskać na rządowej ogólnopolskiej infolinii pod nr telefonów:

  • 22 484 84 84
  • 732 122 500

Konsultanci tej infolinii są dostępni w godz. 8.00 – 16.00.

W Oddziale ZUS w Bielsku-Białej uruchomiliśmy dodatkowe numery telefonów do DORADCÓW DS. ULG I UMORZEŃ w dni robocze w godz. 7-15:

33 825 30 70,      33 825 30 71,  33 825 30 72,  33 825 30 73,         33 825 30 74,  33 825 30 62.

Zdjęcie: Pixabay