Biznes

Ruszyła sprzedaż biletów na pociągi specjalne Kolei Śląskich do Zakopanego. „Giewontem” dojedziemy do stolicy polskich Tatr za 30 zł. Warto jednak pamiętać, że liczba biletów jest ograniczona, zatem osoby, które zamierzają spędzić majówkę w Zakopanem powinny pospieszyć się z zakupem. Jak go dokonać?

 Pociąg odjedzie z Katowic 29 IV o godzinie 7:18. Po drodze zatrzyma się m.in. w Tychach, Pszczynie, Czechowicach Dziedzicach, Bielsku-Białej, Żywcu, Suchej Beskidzkiej, Chabówce i Nowym Targu. Do stolicy Tatr dotrze o godzinie 11:49. O godzinie 14:58 wyruszy w drogę powrotną. To jednak nie jedyny kurs! Kolejne zaplanowane zostały na 3 V. Tego dnia pociąg odjedzie z Katowic o godzinie 9:20, a do Zakopanego przyjedzie o 13:58, by trasę powrotną rozpocząć o 17:23. Rozwiązanie to umożliwia zaplanowanie pięciodniowego pobytu w Tatrach, lub np. trzygodzinnego spaceru połączonego z obiadem na Krupówkach.
Bilet kosztuje 30 zł, a można go zakupić korzystając z formularza rezerwacyjnego. Ilość biletów jest ograniczona, zatem warto pospieszyć się z rezerwacją. W ciągu 5 dni od zakończenia procesu rezerwacji będzie można zakupić bilety w Centrum Obsługi Pasażera na dworcu w Katowicach lub w kasie KŚ w Bielsku-Białej. Po upływie 5 dni rezerwacja zostanie anulowana. Bilet zakupiony poprzez formularz rejestracyjny gwarantuje miejsce siedzące w pociągu. Żeby go odebrać wystarczy podać imię i nazwisko oraz numer rezerwacji (i oczywiście zapłacić za bilet). Jeśli w dniu odjazdu pociągu ciągle będą dostępne miejsca, możliwe będzie kupno biletu również w pociągu, w cenie 20 zł. Taki bilet nie gwarantuje jednak miejsca siedzącego. 
Warto w tym miejscu przypomnieć fakt, że o odnowienie połączeń na trasie Żywiec - Sucha Beskidzka i dalej Kraków i m.in. Zakopane od dłuższego czasu aktywnie walczy stowarzyszenie "Kolej Beskidzka". To dzięki takim działaniom PKP Polskie Linie Kolejowe już od kilku miesięcy prowadzą prace remontowe na linii nr 97 pomiędzy Żywcem a Suchą Beskidzką. Roboty polegają na wymianie 5800 sztuk podkładów oraz wymianie mostownic na 4 mostach. Realizacja tych prac umożliwizwiększenie dopuszczalnych nacisków z 157 KN do 196 KN oraz zmianę ograniczenia prędkości z 20km/h do 30 km/h, bez zmiany prędkości maksymalnej, i skrócenie czasu przejazdu o ok. 5 min. Będą mogły jeździć lokomotywy z wagonami, czyli nie tylko składy elektryczne.

Oprac.: WM
Źródło: Rynek Kolejowy