Biznes
Zaplanowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA i Ministerstwo Infrastruktury modernizacja linii Żywiec - Sucha Beskidzka, która ma się rozpocząć w tym roku ma na celu skrócenie czasu przejazdu o połowę.
Obejmuje m.in:
Odbudowanie zlikwidowanej mijanki Hucisko, budowę dwu-krawędziowego peronu z rezerwą do 200 metrów, zabudowę nowych komputerowych urządzeń nastawczych przystosowanych do sterowania nadrzędnego z st. Lachowice oraz docelowo ze st. Sucha Beskidzka.
Na stacji Lachowice budowę dwu-krawędziowego peronu z rezerwą do 200 metrów i remont budynku z nastawnią.
Dla stacji Jeleśnia opcja wydłużenia zmodernizowanego peronu do 300 metrów oraz montażu dojścia do peronu dostosowanego do nowego układu torowego w zakresie zamówienia podstawowego.
Na stacji Żywiec Sporysz budowę dwu-krawędziowego peronu o długości 200 metrów i remontu budynku z nastawnią oraz zabudowę nowych urządzeń komputerowych dostosowanych do sterowania nadrzędnego ze st. Żywiec.
Budowę nowego przystanku w centrum Żywca - robocze nazwy (Żywiec Park/Żywiec os.700-lecia/Żywiec Miasto).
 
Po modernizacji linii pociągi będą kursować regularnie codziennie w kierunkach Krakowa, Katowic, Bielska, Zwardonia i Zakopanego. Na zdjęciu pociąg KS "Ornak" relacji Zakopane - Gliwice wjeżdża na stację Hucisko - informuje Stowarzyszenie Kolej Beskidzka.