Gmina Radziechowy-Wieprz przygotowała ciekawą grę terenową - Quest "Szlakiem korali życia górali". Aby zdobyć nagrodę trzeba przebyć cały szlak, odnaleźć wszystkie punkty, wykonać zadania, zdobyć hasło i wpisać je do mapki. Wszystkie wskazówki znajdują się na mapce i w punktach.
QUEST „SZLAKIEM KORALI ŻYCIA GÓRALI”
Przebywając trasę Questu „Szlakiem Korali Życia Górali” odwiedzisz każde sołectwo Gminy Radziechowy – Wieprz, poznasz ciekawe historie kobiet żyjących na terenie danej wioski, związanych z różnymi dziedzinami życia mającymi związek z honorem, pomocą i pracą na rzecz lokalnego środowiska.
Gdzie to jest?
Gmina Radziechowy – Wieprz położona jest w Kotlinie Żywieckiej, woj. Śląskie, powiat Żywiec. Tworzy ją sześć sołectw: Brzuśnik, Bystra, Juszczyna, Przybędza, Radziechowy i Wieprz. Quest został prowadzi przez wyznaczone punkty w każdym z sołectw dlatego najlepiej przebyć jego trasę poruszając się rowerem bądź samochodem a w niektórych momentach pieszo.
Początek Questu:
Quest rozpoczyna się w miejscowości Juszczyna a zakończy się w miejscowości Przybędza.
Jak szukać skarbu i zdobyć nagrodę?
Wędruj zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi w Queście, posługując się mapą.
Mapa jest dostępna:
- online na stronie: cowklulturze.pl
- ulotka papierowa dostępna w lokalnych sklepach,
- siedzibie GCKPT Gminy Radziechowy-Wieprz.
Docierając do punktów według wskazówek znajdujących się na mapie i poznając kolejne miejsca, będziesz musiał odszukać charakterystyczne punkty szlaku
i rozwiązywać zadanie lub zagadkę, które doprowadzą do hasła-klucza, pozwalające Ci zdobyć skarb czyli nagrodę główną za zrealizowanie całości Questu.
Czas przebycia trasy:
- 2,5 h.
Regulamin gry terenowej
„SZLAKIEM KORALI ŻYWIECKICH GÓRALI”
- Gra terenowa „ Szlakiem Korali Życia Górali” jest grą o charakterze kulturowym
i edukacyjnym mającą na celu promocję żywieckiej kultury oraz promocję zdrowia poprzez upowszechnianie głównie roli kobiety jak i promowanie ideologii honorowego krwiodawstwa.
2.Twórcą jak i organizatorem gry jest Klub Honorowych Dawców Krwi Polskiego Czerwonego Krzyża przy Urzędzie Gminy Radziechowy – Wieprz natomiast opiekunem projektu jest GCKPT Radziechowy – Wieprz.
- Gra terenowa odbywa się na terenie Gminy Radziechowy – Wieprz. Szlak rozpoczyna się w miejscowości Juszczyna i przebiega przez dwa punkty: 1 pkt. [ N: 49°37’01,5’’ E: 19°15’19,5’’], 2 pkt. [N: 49°37’43’’ E: 19°13’27,2’’] następnie prowadzi przez sołectwo Bystra: 1 pkt [ N: 49°36’26,1’’ E: 19°12’09,8’’], kolejny przez Brzuśnik, ul. Widokowa: 1 pkt. [ N: 49°36’38’’ E: 19°10’38’’], następne dwa przez Wieprz: 1 pkt. ul. Zagórczańska [ N: 49°37’52,2’’ E: 19°10’26,9’’] i 2 pkt. ul. Nad Sołą [N: 49°38’40,7’’ E: 19°10’27,7’’], przez Radziechowy w trzech: 1 pkt. ul. Główna [ N: 49°38’40,8’’ E: 19°09’37,4’’], 2 pkt. ul. Przeczna [ N: 49°38’58,3’’ E: 19°07’53,6’’], 3 pkt. ul. Temlów [ N: 49°38’55’’ E: 19°06’27,3’’] aż do ostatniego punktu w Przybędzy ul. Kościelna [ N: 49°37’55,3’’ E: 19°07’40,5’’].
4.Gra odbywać się będzie w okresie od 2 listopada do 22 listopada 2020 roku.
5.Udział w grze jest bezpłatny.
6.Gra jest przeznaczona dla każdego bez ograniczeń wiekowych, odbędzie się niezależnie od warunków pogodowych.
- Zasady gry:
- Na terenie każdej miejscowości znajdują się charakterystyczne punkty szlaku, które należy odnaleźć za pomocą mapy.Następnie otworzyć i rozwiązać znajdujące się wewnątrz domku zadanie do wykonania, które doprowadzi do zdobycia pieczątki, którą następnie należy odbić na mapie w wyznaczonym miejscu. Wszystkich punktów do zdobycia jest 10 szt.
(3 w Radziechowach, po 2 w Juszczynie i Wieprzu oraz po jednej w Bystrej, Brzuśniku i Przybędzy). - Celem graczy jest odnalezienie wszystkich dziesięciu punktów z zadaniami posiłkując się mapą terenu, wykonanie zadań według instrukcji oraz zdobycie hasła końcowego.
- Ulotkę z mapą można pobrać online na stronie cowkulturze.pl, otrzymać w lokalnym sklepie danego sołectwa bądź w siedzibie urzędu gminy lub GCKPT RW.
- Nie obowiązują limity wieku dla graczy.
- W grze mogą wziąć udział osoby indywidualne lub grupy osób
- Drużyny nie mogą się rozdzielać przez cały czas udziału w grze.
- Grę odbywa się poruszając się mobilnie jak i pieszo. Można ją rozpocząć w dowolnej chwili.
- W przypadku wystąpienia jakiegoś technicznego problemu w czasie gry należy zgłosić problem na podany mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Nagrody:
5 pierwszych osób bądź drużyn, które w terminie trwania Questu prawidłowo przebędą szlak, zdobędą hasło końcowe i zrealizują wszystkie zadania wysyłają swoje zdjęcie oraz adres lub numer kontaktowy na e-mail i otrzymują skarb czyli nagrodę główną.
Wszelkie wątpliwości i protesty w związku z przebiegiem gry powinny być zgłaszane do Organizatora lub opiekuna gry na podany wyżej e-mail.
- Mapa z hasłem będzie nieważna, jeśli będzie niewyraźna, będzie niekompletna lub hasło końcowe będzie niewłaściwe.
- Podczas całego trwania gry, dzieci do lat 10 muszą pozostawać pod opieką pełnoletnich opiekunów.
- Opiekunowie ponoszą odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez dzieci
w trakcie gry innym graczom, ich mieniu oraz mieniu organizatora. - Organizator nie bierze odpowiedzialności za szkody i urazy powstałe w trakcie realizowania gry.
- Gracze zobowiązani są do:
- korzystania z rekwizytów gry w sposób odpowiedzialny i zgodny z ich przeznaczeniem;
- zachowania uczciwości i zasad fair play w stosunku do innych graczy.
- Organizator zastrzega sobie prawo wyłącznej interpretacji niniejszego regulaminu.
- Biorąc udział w grze, gracze lub ich pełnoletni opiekunowie oświadczają, iż zapoznali się
z regulaminem oraz klauzulą Rodo, co jest równoznaczne z ich akceptacją.
„Dofinansowano ze środków Narodowego centrum Kultury w ramach programu Dom Kultury + Inicjatywy Lokalne 2020”