Magazyn

Organizacja konferencji, szkoleń, targów czy innych eventów na stałe zagościła w przedsiębiorstwach. Imprezy firmowe mogą pomóc w realizacji określonych celów, np. motywować, integrować czy podnosić morale w zespole. Wydarzenia dla firm, podobnie jak inne rodzaje eventów, podlegają przemijającym i wciąż zmieniającym się trendom. Jakie zatem mody panują w tej chwili w organizacji spotkań biznesowych?

Turystyka incentive

Incentive travel, czyli po polsku turystyka motywacyjna, od kilku lat robi prawdziwą furorę. Śmiało można powiedzieć, że wyjazdy incentive stanowią w obecnych czasach jedną z najbardziej popularnych i skutecznych form wzmacniania wzajemnych, interpersonalnych więzi. Zgodnie z definicją, turystyka motywacyjna jest formą nagradzania pracowników za realizację określonych zadań służbowych lub za szczególne osiągnięcia. To odmiana turystyki biznesowej, która jest wykorzystywana przez pracodawców do celów budowania zespołu, rozwijania umiejętności komunikacyjnych i motywowania pracowników do większego zaangażowania. Umiejętnie zorganizowana podróż motywacyjna niesie ze sobą wiele korzyści dla firmy. Z punktu widzenia przedsiębiorstw, wyjazdy incentive podwójnie się opłacają – zarówno w wymiarze finansowym, jak i wizerunkowym. Takie podróże ułatwiają komunikację i integrację z firmą, zwiększają entuzjazm pracowników, wzmacniają pozytywny wizerunek kierownictwa i kształtują lojalność pracowników wobec spółki. Z kolei dla pracownika wyjazdy motywacyjne są okazją do odpoczynku, poznawania obcych kultur i innych ludzi oraz zaspokojenia potrzeb sportowo-rekreacyjnych. Nagroda w tej postaci zawsze lepiej zapada w pamięć niż gratyfikacja finansowa. Pracownicy przywożą z takiego wyjazdu to, co najcenniejsze, czyli mnóstwo wspomnień i wspaniałych wrażeń. W projektowaniu i realizacji incentive events dla grup przyjeżdżających do danego regionu specjalizują się profesjonalne firmy. Określa się je jako DMC – Destination Management Company: https://bluexperience.pl/destination-management-company-dmc/. Posiadają one największy i najbardziej wszechstronny zasób wiedzy na temat danego obszaru. Pomysły i inspiracje na wyjazdy motywacyjne planowane są zawsze pod kątem potrzeb i oczekiwań klienta. Wyjazdy incentive łączą w sobie elementy motywacyjne, szkoleniowe, turystyczne i zabawowe. Programy takich wyjazdów bardzo często opierają się o wyjątkowe przeżycia, takie jak aktywności na łonie natury czy ekstremalne atrakcje. Firmy DMC dbają kompleksowo o każdy aspekt realizacji projektu turystycznego, począwszy od stworzenia unikalnego scenariusza, przez organizację transportu i zakwaterowania na miejscu, aż po dopasowanie atrakcji indywidualnie do oczekiwań klienta, liczby uczestników i pory roku.

Eventy firmowe w formule online i hybrydowej

W kwestii najważniejszych trendów w branży eventowej nie sposób nie wspomnieć o zwiększaniu się roli technologii oraz coraz większym udziale rozwiązań cyfrowych. Nie inaczej sytuacja przedstawia się na gruncie eventów firmowych. Wiele przedsiębiorstw przenosi swoje imprezy i eventy w świat wirtualny, doskonale zdając sobie sprawę z szans, jakie ze sobą niosą. Eventy online są przede wszystkim ciekawą alternatywą do tradycyjnych spotkań „w realu”. Ich zaletą jest praktyczność oraz komfort i wygoda w odbiorze przekazu. Realizacja wydarzeń online wiąże się również z mniejszymi kosztami produkcji – nie wydaje się środków na transporty, zakwaterowanie, catering itd. Live streaming daje możliwość zorganizowania szkolenia, konferencji, teambuildingu czy integracji pracowników zupełnie tak, jak te odbywające się stacjonarnie. Nie mniejszą popularnością na całym świecie cieszą się eventy hybrydowe: https://bluplatform.io/wydarzenia-hybrydowe-czym-sa-i-jak-je-zorganizowac/. Są one połączeniem imprez odbywających się na żywo z elementami online. W ten sposób można „wymieszać” to, co najcenniejsze z wydarzeń offline i online: spotkanie in-person z transmisją w sieci.