Właśnie opublikowano ranking Liceów i Techników Perspektywy 2025, który po raz 27. przyciąga uwagę uczniów i rodziców z całej Polski. Tegoroczna edycja objęła analizę wyników 1430 liceów ogólnokształcących oraz 1235 techników, które spełniły określone kryteria. Wyniki tego rankingu są nie tylko doskonałym wskazaniem na jakość edukacji w naszym kraju, ale także podkreślają, które placówki osiągają najlepsze rezultaty w kształceniu młodzieży.
Najlepsze licea w Polsce
Na czołowej pozycji wśród liceów znalazło się XIV Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Warszawie. To prestiżowa szkoła, która od lat cieszy się wysoką renomą i przyciąga utalentowanych uczniów z całego kraju.
Drugie miejsce zajęło V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego w Krakowie, które również może pochwalić się świetnymi wynikami maturalnymi oraz bogatą ofertą zajęć pozalekcyjnych. Na podium znalazło się również **XIII Liceum Ogólnokształcące w Szczecinie**, które skutecznie łączy tradycję z nowoczesnymi metodami nauczania.
Najlepsze technika w Polsce
W kategorii techników liderem został Technikum Nowoczesnych Technologii im. Jana Pawła II w Kleszczowie, które wyróżnia się nowoczesnym podejściem do kształcenia oraz innowacyjnymi programami nauczania. Na drugim miejscu uplasowało się Technikum Łączności nr 14 im. Obr. PP w Gdańsku, a trzecie miejsce zajęło Technikum Mechatroniczne nr 1 im. P. Drzewieckiego w Warszawie.
Wyniki z Żywiecczyzny
Nasze lokalne licea i technika z Żywiecczyzny znalazły się daleko od czołówki rankingu. W kategorii liceów I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika zajęło 462. miejsce. Jeśli chodzi o technika, ZSME znalazł się na 229. pozycji, ZSDiL na 328., ZSB-D na 480., a ZSEiG na 499. miejscu. Niestety ZSAiO w Moszczanicy znalazł się poza rankingiem.
Podsumowanie
Wyniki rankingu Perspektyw 2025 pokazują, że nasze lokalne szkoły średnie muszą stawić czoła poważnym wyzwaniom, aby poprawić swoją pozycję. W miarę jak edukacja w Polsce ewoluuje, coraz bardziej widoczne stają się różnice między najlepszymi a pozostałymi placówkami. To kolejny dowód na konieczność inwestycji w edukację oraz wsparcia dla uczniów i nauczycieli, aby zapewnić wszystkim równy dostęp do wysokiej jakości kształcenia.