Oferty sponsorowane

Świadomość ekologiczna staje się integralną częścią naszej codzienności. Bycie eko, to nie tylko trend, ale konieczność, której celem jest ochrona planety przed dalszą degradacją. Odpowiedzialność za środowisko nie jest wyłącznie domeną jednostek, powinniśmy się w nią angażować wszyscy. Coraz więcej firm, niezależnie od branży, włącza zrównoważony rozwój w swoje strategie i aktywnie przyłącza się do akcji mających na celu ochronę naszego wspólnego dobra, co również wpływa korzystnie na ich wizerunek.

Jak firmy mogą wspierać działania proekologiczne?

Troskę o dobro przyrody można wykazywać przez działanie na wielu płaszczyznach. Przedsiębiorstwa dołączają do różnego rodzaju akcji ekologicznych, wzmacniając swój eko-wizerunek. Od zmian w codziennych praktykach operacyjnych, edukację pracowników i propagowanie proekologicznych idei społecznie przez wspieranie fundacji, które działają na rzecz poprawy stanu przyrody, po włączenie się w inicjatywy i praktyczne działanie.

Współpraca z organizacjami ekologicznymi

Zostając partnerem lub donatorem fundacji proekologicznej, firmy zwracają się ku odpowiedzialnym osobom, które w sposób mądry i skuteczny kierują działaniami na rzecz środowiska. Członkowie tego typu organizacji to ludzie z pasją, którzy mają specjalistyczną wiedzę, odpowiednie przygotowanie oraz szerokie doświadczenie w realizacji projektów proekologicznych, co jest gwarancją na to, że środki i zasoby są wykorzystywane w sposób najbardziej efektywny.

Dobry przykład stanowi Fundacja Pszczoła Musi Być. Team współpracuje z ekspertami z różnych dziedzin, m.in. specjalistami od integracji czystych technologii, OZE, ekologicznymi kierunkami rozwoju, czy komunikacji medialnej, oferując firmom wsparcie w różnych obszarach. Pomaga prowadzić kampanie dopasowane do potrzeb i specyfiki danej branży.

Edukacja i aktywizacja pracowników

Pracownicy mogą być włączani w działania, których celem jest szerzenie ekologii, jak np. zakładanie zielonych przestrzeni, wspólne sadzenie drzew, łąk kwietnych, budowanie hotelików dla pszczół, czy też uczestnictwo w warsztatach i szkoleniach.

Wdrażanie zrównoważonych praktyk biznesowych

Pod okiem ekspertów przeprowadzane są także audyty, dzięki którym mogą zostać zaproponowane zmiany, które prowadzą do zrównoważonego rozwoju przez np. optymalizację zużycia zasobów, wykorzystanie energii odnawialnej, czy też ograniczenie śladu węglowego przez skrócenie łańcucha dostaw. Szerzej na temat odpowiedzialności ekologicznej, społecznej i ładu korporacyjnego można przeczytać tutaj: https://www.pszczolamusibyc.pl/blog/esg-csr-csrd-o-genezie-roznicach-i-korzysciach-dla-biznesu-i-zmianach-jakie-niosa/.

Dlaczego warto przyłączyć się do akcji pomocowych?

Bez wątpienia głównym celem wszystkich aktywności proekologicznych jest ochrona środowiska naturalnego. Stosowanie zrównoważonych praktyk biznesowych i działanie na rzecz ekologii przynosi także korzyści dla samej firmy i społeczności, w której funkcjonuje.

Według informacji przedstawionych przez PwC w raporcie Nowy obraz polskiego konsumenta ekologia staje się coraz ważniejszym czynnikiem dla konsumentów w Polsce. Klienci wykazują większe zaufanie i chętniej wybierają oferty firm aktywnie wspierających działania proekologiczne i komunikujących swoją postawę. Są też bardziej lojalni wobec przedsiębiorstw, które dbają o swój eko-wizerunek.

To, że firma jest eko, ma znaczenie nie tylko dla klientów, ale też kontrahentów. Przedsiębiorstwo, które dba o zrównoważony rozwój, może być postrzegane bardziej przychylnie przez potencjalnych partnerów, zyskuje na profesjonalizmie w otoczeniu biznesowym.

Dobra reputacja znajduje odzwierciedlenie w relacjach z lokalnymi władzami i organizacjami pozarządowymi, co również może okazać się korzystne dla działalności danego przedsiębiorstwa i realizacji rozmaitych projektów.

Zaangażowanie w działania proekologiczne pozytywnie wpływa na morale pracowników, a wspólne podejmowanie aktywności na rzecz dbania o przyrodę wzmacnia zespół i buduje poczucie wspólnoty. W efekcie firma zyskuje nie tylko na wizerunku, ale również na lojalności i zaangażowaniu swojej załogi.

 

 

Wsparcie merytoryczne artykułu zapewniła Fundacja Pszczoła Musi Być