Oferty sponsorowane

Co stanie się modne już za kilka miesięcy? Jakie trendy będą kształtowały ogólny obraz w branży kreatywnej w 2024 roku?

Grafika a sztuczna inteligencja i wirtualna rzeczywistość

Jednym z najbardziej interesujących elementów projektowania graficznego jest ciągła zmiana. Wszystko zaczęło się od kartki. Teraz mamy piksele, które układają się w obrazy. Nie trzeba w to wkładać fizycznego wysiłku.

Razem z rozwojem technologii zmieniają się dostępne narzędzia i techniki. Sprawiają one, że branża kreatywna otwiera się na nowe środki wyrazu.

Jednym z trendów, który jest obecny już od kilku latach, jest zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości, czyli AR w procesie projektowania. Rozszerzona rzeczywistość daje możliwość tworzenia interaktywnych doświadczeń. Łączą one w sobie elementy cyfrowe i świat rzeczywisty.

Ta nowa technologia otwiera przed markami nowe możliwości, jeżeli chodzi o angażowanie odbiorców w kreatywny sposób. Doskonale łączy świat wirtualny z otaczającą nas rzeczywistością.

Technologia AR jest wykorzystywana między innymi w kampaniach reklamowych Louis Vuitton. W 2023 roku z okazji współpracy z Yayoi Kusamą, została utworzona aplikacja Pumpkin Painter. Można za jej pomocą między innymi rysować dynie, które wyświetlają się na ekranie smartfona. Wszystko działo się na planie pomieszczenia, w którym znajdował się dany użytkownik. Prawda, że ciekawy sposób na wykorzystanie AR?

Jakie narzędzia stosuje się do tworzenia grafiki na silnikach sztucznej inteligencji?

Programy typu Midjourney, w których grafikę tworzą sieci neuronowe na bazie zadanych komend (promptów) są coraz chętniej wykorzystywane przez działy kreatywne. Ich najważniejszym zadaniem jest poszukiwanie, nowych, świeżych sposobów dotarcia do klientów.

Grafika wspierana przez sztuczną inteligencję będzie w 2024 roku oraz w następnych latach mocno się rozwijała. Sądzimy, że stanie się ważnym elementem komunikacji wizualnej marek.

Kolejny trend na 2024 rok to animacja

Z pewnością grafika animowana posiada bardzo dużą popularność. Świat kreatywny przychylnie patrzy na animacje. Pozwala ona ożywić statyczne obiekty, przyciągnąć i zatrzymać na dłużej uwagę odbiorców.

Prawdopodobnie wraz z upływem czasu zaczną się pojawiać coraz bardziej dynamiczne rodzaje animacji. Mamy tutaj na myśli między innymi realistyczne wizualizacje 3D lub holograficzne. Będzie naprawdę na co popatrzeć!

A Wy jakie znacie trendy graficzne, które wybiją się w przyszłym roku na pierwszy plan?