Oferty sponsorowane

W dniach 21-24 września tego roku odbyły się w Gdańsku w Centrum Wystawienniczo- Kongresowym AMBEREXPO mające już sporą tradycję 14 Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2021.

Targi były w tym roku największym wydarzeniem branży transportowej w Europie, co było widoczne w liczbie wystawców i zwiedzających. Łącznie w targach brało udział około 500 firm z  25 krajów świata, w tym wielu czołowych producentów sprzętu kolejowego z Polski i zagranicy.   Niewątpliwie największym tegorocznym wydarzeniem tegorocznych targów była prezentacja pierwszego pasażerskiego pociągu wodorowego oraz hybrydowej lokomotywy produkcji polskiej firmy PESA z Bydgoszczy  (jest to drugi na świecie po chińskim typ lokomotywy hybrydowej z użyciem napędu wodorowego przeznaczonym do seryjnej produkcji). W targach uczestniczył polski minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz około 130 dziennikarzy z Polski i zagranicy.

Na tegorocznych targach TRAKO był obecny dyrektor szkoły kolejowej w Żywcu Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Katowicach mgr Maciej Moc:

-,,Tegoroczne targi TRAKO 2021 dzięki bogatej ofercie wystawców i prezentowanemu sprzętowi robiły na większości zwiedzających bardzo duże wrażenie. Obecni na targach zarówno polscy, jak i zagraniczni  producenci zaliczają się obecnie bez wątpienia do czołówki firm związanych z transportem kolejowym na świecie. Dynamiczny rozwój kolei, który w ostatnich latach jest bezdyskusyjnie widoczny również w Polsce w widocznym gołym okiem poprawie jakości połączeń (rozumianym przez skrócenie czasu podróży, ilości połączeń oraz wręcz w naszym kraju milowego przeskoku w standardzie podróżowania) jest też wynikiem ogólnoświatowego trendu rozwojowego transportu kolejowego, czy wręcz mody na kolej, która jak pokazują ostatnie lata jest najlepszym, najbezpieczniejszym, najbardziej ekologicznym i najbardziej odpornym na sytuacje kryzysowe środkiem transportu. Będąc na targach nawiązałem wstępne rozmowy z kilkoma czołowymi posiadającymi swoje zakłady na terenie kraju spółkami branży kolejowej, takimi m.in. jak PESA Bydgoszcz, ALSTOM czy Newag Nowy Sącz w kwestii ewentualnej przyszłej współpracy dotyczącej kształcenia młodzieży i odbywania przez nich praktyk zawodowych. Aktualny rozwój branży kolejowej w Polsce i związane z nim zapotrzebowanie na pracowników tego sektora transportu utwierdza mnie w przekonaniu o słuszności i celowości funkcjonowania szkoły o profilu kolejowego w naszym  regionie, dając młodzieży szerokie możliwości kształcenia i podjęcia po zakończeniu szkoły atrakcyjnej pracy w sektorze kolejowym’’.