Wydarzenia

Dzisiaj, 11 maja br. w biurze ZDW w Katowicach odbyło się spotkanie Zbigniewa Tabora, dyrektora i kierownika projektu ze strony ZDW w Katowicach ze Stefanem Assanowiczem, prezesem Rubau Polska i kierownikiem budowy ze strony konsorcjum Rubau i Rubau. Spotkanie było poświęcone omówieniu postępów prac na budowie śródmiejskiej obwodnicy Żywca i nowego mostu na Sole (DW 946).

W ubiegłym tygodniu płyta nowego mostu na Sole została podwieszona. Tym samym zakończyło się wznoszenie jego konstrukcji. Trwają przygotowania do regulacji obiektu, co zostanie wykonane po przeprowadzeniu szczegółowych badań jego geometrii. Podobnie, po wykonaniu badań w najbliższych dniach wyznaczony zostanie docelowy kształt jezdni na moście. Kończą się także przygotowania do zabezpieczenia antykorozyjnego mostu. Próbne obciążenie jego ustroju nośnego, planowane jest na 22 czerwca br., już po ułożeniu nawierzchni bitumicznej.

W niedługim czasie położona będzie także nawierzchnia w półotwartym tunelu biegnącym wzdłuż rzeki.

Według deklaracji przedstawicieli konsorcjum Rubau i Rubau wszystkie prace przy budowie mostu i pozostałych elementów objętych kontraktem zakończą się na przełomie czerwca i lipca br., a wykonawca dążyć będzie, by stało się to jeszcze w czerwcu br. Trzeba tu zaznaczyć, że zakończenie budowy nie jest równoznaczne z oddaniem do użytku nowej drogi i mostu. Końcowe odbiory przez uprawnione służby państwowe mogą trwać kilka tygodni.

most soła żywiec przebudowa

Przypomnijmy, że pierwotnie inwestycja miała zakończyć się 15 listopada 2014 r. Kilka tygodni temu konsorcjum Rubau i Rubau wypowiedziało umowę z głównym podwykonawcą, firmą KPRM. Konsorcjum podjęło kroki, by podpisać nowe umowy z podwykonawcami KPRM. To się udało i w ostatnich tygodniach tempo prac wyraźnie przyspieszyło.

W tej chwili ZDW w Katowicach notuje zaawansowanie prac (w ujęciu rzeczowym i finansowym) na prawie 80 proc. Za wszystkie prace wykonane i odebrane, na które konsorcjum Rubau i Rubau wystawiło faktury, ZDW w Katowicach zapłaciło. Z informacji jakie docierają do ZDW w Katowicach, KPRM jest winien swym podwykonawcom i dostawcom do 1,8 mln zł za usługi i materiały. Stefan Assanowicz, prezes Rubau Polska poinformował, że konsorcjum spłaciło wszystkie swe zobowiązania wobec KPRM wynikające z umowy na podwykonawstwo.

Źródło: ZDW Katowice