Wydarzenia

Wójt Gminy Łękawica informuje o możliwości składania wniosków o dofinansowanie przez osoby fizyczne na zadania polegające na usuwaniu i unieszkodliwianiu azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Łękawica w 2023 roku.

            Dofinansowanie obejmować będzie koszty związane z demontażem, zbiórką, transportem
i unieszkodliwianiem azbestu i wyrobów zawierających azbest, zakwalifikowanych do I stopnia pilności usunięcia. Wysokość dofinansowania może wynosić do 100% kosztów kwalifikowanych, ale zależeć będzie od wielkości przyznanego Gminie dofinansowania. Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.

            Wykonawcą w/w zadania na terenie gminy będzie firma, wybrana przez Gminę Łękawica, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, dokonująca inwestycji u Wnioskodawcy (mieszkańca), zgodnie z zasadami Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Łękawica i Regulaminu dofinansowania zadania polegającego na usuwaniu i unieszkodliwianiu azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Łękawica w latach 2022 - 2023

            W celu usunięcia azbestu i wyrobów zawierających azbest ze swojej posesji należy złożyć stosowny wniosek w Urzędzie Gminy w Łękawicy w terminie do 10 marca 2023 roku.

Wzór wniosku dostępny jest na stronie internetowej www.bip.lekawica.com.pl
w zakładce Informator/Ochrona środowiska/Azbest oraz w tut. Urzędzie Gminy (pokój nr 34). Do wniosku należy załączyć dokumentację fotograficzną posiadanego azbestu tj. zdjęcia (wersja elektroniczna) nieruchomości, z której planowany jest demontaż azbestu lub miejsc składowania azbestu (w przypadku zbierania). Zdjęcia powinny pozwalać na wizualną identyfikację obiektu lub miejsca składowania w terenie. Zdjęcia należy wysłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w treści maila należy wpisać imię i nazwisko wnioskodawcy.

            Po zatwierdzeniu przez Wójta Gminy Łękawica złożonych wniosków przez osoby fizyczne,  Gmina Łękawica złoży wniosek o dofinansowanie zadania do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach w celu pozyskania dofinansowania na ten cel.
W przypadku otrzymania dofinansowania, Gmina przystąpi do realizacji zadania.

            Wszelkie informacje dotyczące zasad dofinansowania, prac związanych z usuwaniem azbestu, rodzaju wymaganych dokumentów oraz zakres obowiązków stron można uzyskać:

  • na stronie internetowej bip.lekawica.com.pl w zakładce Informator/Ochrona środowiska/Azbest ;
  • w Referacie Infrastruktury i Ochrony Środowiska – Urzędu Gminy w Łękawicy, ul. Wspólna 24, pokój nr 34, tel. 33 865 16 01 wew. 333 w godzinach urzędowania.