Wydarzenia

Alkoholizm to poważny problem społeczny. Występuje właściwie "od zawsze". Jest on coraz częstszy również u kobiet. Ludzie nadużywają alkoholu z różnych przyczyn, jednak najczęstszą przyczyną jest stres. Coraz częstszym elementem wyposażenia damskiej torebki - obok kosmetyków, telefonu i notesu - staje się butelka z alkoholem.

Kampania społeczna "Alkosfery. Picie w biznes klasie" przygotowana przez Fundację First wystartowała kilka dni temu i ma za zadanie zapobieganie temu negatywnemu zjawisku. Pierwsza część kampanii poświęcona jest alkoholizmowi wśród kobiet, przede wszystkim tych, które pozornie odnoszą sukcesy i zajmują ważne stanowiska. Kobiety borykające się z tym problemem mają zdecydowanie mniejsze wsparcie niż mężczyźni -alkoholicy.

W ramach kampanii emitowane będą spoty w telewizji publicznej. Prowadzony jest również

W ramach kampanii na bieżąco przekazywane są informacje o formach pomocy osobom uzależnionym. Prowadzone są również warsztaty z zakresu diagnostyki dla osób profesjonalnie świadczących pomoc psychologiczną.

W ramach opisywanego projektu wydano książkę Caroline Knapp pt. Picie. Opowieść o miłości, w której ukazany został obraz kobiety sukcesu zmagającej się w ukryciu i samotności z alkoholizmem. Kampania trwa w TV i Internecie od 19 listopada do 3 grudnia 2012.

Opracowanie: KP

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Kopiowanie materiałów zabronione.