Wydarzenia

Według danych GUS, w placówkach opiekuńczo-wychowawczych w 2013 roku przebywało 19,3 tysiąca dzieci. Ich potrzeby są takie same, jak tych, które wychowują się w rodzinie. Aby je spełnić Fundacja „Bliżej Szczęścia” przekazała ponad 33 tysiące złotych na kupno artykułów pierwszej potrzeby.

Akcja jest częścią świątecznej edycji kampanii społecznej – Domy Pełne Śmiechu.

Na mapie potrzeb

GUS sklasyfikował te potrzeby dzieci, które nie zostają w pełni zaspokojone przez rodziców. Taki stan najczęściej wynika z biedy. Jak podaje raport, aż 3% rodzin nie jest w stanie zapewnić dziecku wartościowego posiłku. Na długiej liście finansowych bolączek rodziców znalazł się m.in. zakup podręczników czy płatność za dodatkowe zajęcia pozalekcyjne. U „rodzinkowych” rodzin jest podobnie. Dlatego ponad 400 dzieci z całej Polski otrzymało pomoc. Artykuły pierwszej potrzeby – m.in. odzież, pościel, kosmetyki, koce, obuwie, a nawet pralki trafiły do ośrodków w całej Polsce. – Placówka opiekuńczo-wychowawcza w Żywcu otrzymała bony na zakup obuwia sportowego oraz kapci dla wszystkich podopiecznych placówki. Fundacja Bliżej Szczęścia - sprawiła, iż nadchodząca wiosna będzie dla naszych dzieci pełna wygody i modnych kolorów – mówi przedstawiciel placówki.

Rodzina na skalę mikro

Większość placówek opiekuńczo-wychowawczych w Polsce funkcjonuje w systemie rodzinkowym. Założenie jest dość proste. Wychowawcy pełnią tu role rodziców, a maksymalna ilość dzieci nie przekracza 14 osób. – Placówka opiekuńczo-wychowawcza w Żywcu ma najwspanialsze dzieci na świecie i kadrę wychowawców, którzy są w stanie dla swoich podopiecznych wiele zrobić. Placówka zasługuje na to co najlepsze; marzymy o wyjeździe wakacyjnym aby oderwać dzieci od codziennych trosk i zapomnienieć o smutnej codzienności – dodaje.

Domy Pełne Śmiechu to ogólnopolska kampania społeczna. Jej organizatorem jest Fundacja „Bliżej Szczęścia” oraz spółka Pośrednictwo Finansowe „KREDYTY-Chwilówki”. Jest adresowana do dzieci z placówek wychowawczych w całej Polsce. Kampania ma na celu wywołanie pozytywnych, dziecięcych emocji: radości, uśmiechu i zadowolenia.