Wydarzenia

Jak informowaliśmy - 14 maja bieżącego roku, Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad w Katowicach poinformowała o rozstrzygnięciu przetargu na dokończenie prac przy budowie drogi S69. Od daty ogłoszenia wyniku przetargu nie wpłynęło żadne odwołanie. Jest więc spora szansa na to, że jeszcze w czerwcu zostanie podpisana umowa na dokończenie "ekspresówki" z Bielska-Białej do Żywca!

s69 budowa kłopoty

W postępowaniu przetargowym na dokończenie drogi ekspresowej S69 wzięło udział sześć firm. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego.Wygrała najkorzystniejsza oferta, złożona przez Mota – Engil Central Europe S.A. z siedzibą w Krakowie, Firma zaoferowała dokończenie prac za nieco ponad 260 mln zł. To kwota znacznie mniejsza, niż zakłada kosztorys inwestorski. Bezpośrednio przed otwarciem ofert GDDKiA poinformowała, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć 384 miliony złotych.

Inne firmy - zgodnie z prawem - miały możliwość odwołania się od wyniku przetargu. Żadna z firm nie skorzystała jednak z tego przywileju. Teraz droga do podpisania umowy wydaje się już prosta. Jak informuje rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach - Marek Prusak: "Czekamy na wyniki kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli wszystko się ułoży, kwestia podpisania umowy w czerwcu jest realna".

Przypomnijmy, że Wykonawca będzie miał 4 miesiące (od rozpoczęcia prac) na ukończenie robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie dla odcinka od węzła Mikuszowice (bez węzła) do węzła Buczkowice (z węzłem). Na pozostały zakres prac zwycięzca przetargu będzie miał 9 miesięcy. Do tych terminów nie wlicza się miesięcy zimowych. Wśród robót, które wykonawca ma do dokończenia GDDKiA wymienia m.in.: roboty drogowe, roboty mostowe, roboty ziemne, urządzenia bezpieczeństwa ruchu, elementy ulic, zieleń drogową, budowę oświetlenia, przebudowę sieci gazowych, elektroenergetycznych, teletechnicznych, wodno-kanalizacyjnych, przebudowę cieków naturalnych i urządzeń melioracyjnych czy też budowę zbiornika „Kiemlichowiec”.

Na chwilę obecną zaawansowanie prac na placu budowy, to nieco ponad 56 proc. dla robót drogowych oraz ponad 76,5 proc. dla robót mostowych. W międzyczasie inwestor wyłonił firmę, która zabezpieczyła na okres zimowy dotychczasowe prace.

Mota – Engil Central Europe S.A. z siedzibą w Krakowie to firma wywodząca się z Portugalii. Co ważne, nie jest nowym wykonawcą na naszym terenie, gdyż trzy lata temu to właśnie ten koncern wybudował 1200 metrowy odcinek obwodnicy Żywca, wraz przebudową ronda i 700-metrowego odcinka ul. Krakowskiej.

Oprac.: KP