Co zabrać ze sobą na siłownię? Porady dla początkujących

Co zabrać ze sobą na siłownię? Porady dla początkujących

Nowy rok to dla wielu osób czas postanowień i zmian, zazwyczaj związanych ze zdrowiem i kondycją fizyczną. Rzucenie palenie, większa aktywność sportowa czy też odpowiednie odżywianie od lat znajdują się na liście najczęstszych noworocznych postanowień Polaków. Jeśli i Ty postanowiłeś zmienić styl życia i zamierzasz zacząć chodzić na siłownię, dowiedz się, czego potrzebujesz na pierwszych i każdych kolejnych zajęciach.

Odpowiedni strój sportowy

Podstawą ćwiczeń na siłowni, jak zresztą dowolnych innych aktywności, jest stosowny strój sportowy. Musi on być wygodny, co oznacza, że nie może obcierać ani krępować ruchów. Załóż zatem koszulkę z krótkim rękawem oraz najlepiej krótkie spodenki. Pamiętaj o odpowiedniej bieliźnie - najlepiej sprawdzi się bezszwowa, która nie będzie powodować dyskomfortu w przypadku intensywnych ćwiczeń. Kobiety powinny zaopatrzyć się w stanik sportowy, który unieruchomi biust i zapewni wygodę w trakcie treningu. Ważne są też wygodne, miękkie skarpetki, które nie powinny uciskać, aby nie tamować przepływu krwi.

Właściwe buty sportowe

Podstawą komfortu i bezpieczeństwa podczas treningu są także odpowiednio dobrane buty sportowe. Wizyta na siłowni bez właściwego obuwia może skończyć się poważną kontuzją. Dlatego zdecyduj się na lekkie modele z elastyczną podeszwą, która nie ślizga się po podłodze. Oczywiście buty muszą być wygodne, zatem koniecznie wybierz właściwy model i rozmiar dopasowany do wielkości stopy.

Ręczniki z mikrofibry

Pakując torbę lub plecak na siłownię, nie zapominaj o ręcznikach. Szczególnie polecane są miękkie ręczniki z mikrofibry, które dobrze chłoną wilgoć. Najlepiej zabierz ze sobą dwa lub nawet trzy ręczniki. Mały model przyda Ci się do wycierania potu z ciała, a także do zachowania higieny na stanowisku ćwiczeń. Duży ręcznik będzie z kolei odpowiedni do wytarcia się po prysznicu przed powrotem do domu. Jeśli planujesz jeszcze skorzystać z wizyty w saunie, przydatny będzie trzeci ręcznik.

Butelka z wodą

Intensywny trening wiąże się z równie mocnym poceniem, co prowadzi do utraty wody, a wraz z nią elektrolitów z organizmu. Dlatego tak istotne jest właściwe nawodnienie. W tym celu zawsze miej przy sobie butelkę wody mineralnej, dzięki której uzupełnisz niedobory minerałów. Jako alternatywę możesz zastosować napój izotoniczny. Zrezygnuj jednak z produktów ze sklepu na rzecz napoju domowej roboty. Jego przygotowanie jest proste. Wystarczy woda, szczypta cukru lub odrobina miodu, sok z cytryny i szczypta soli.