Oferty sponsorowane

Nobonobo to marka  dobrze znana entuzjastom polskiego designu, którzy cenią sobie rzemieślnicze podejście do projektowania mebli tapicerowanych. Założona przez pasjonatów oryginalnego wzornictwa – Tomasza Matejczyka i Monikę Struską mieszkających w Żywcu. Firma ma swą siedzibę w śląskich Łodygowicach obok Żywca.
Nie ogranicza się jednak do produkcji lokalnej, o czym najlepiej świadczy fakt, że meble Nobonobo dostępne są w wyselekcjonowanych salonach meblowych, zlokalizowanych na terenie całej Polski i Europy Zachodniej.

 

Działalność firmy od samego początku koncentruje się na produkcji wysokiej jakości mebli wypoczynkowych. Poza sofami, marka posiada w swoim portfolio pokaźną ofertę mebli, uzupełniającą aranżację przestrzeni dziennej. Wśród nich  znajdziemy m.in. stoliki kawowe, stoły, regały oraz bogaty wybór łóżek tapicerowanych. Tym, co wyróżnia Nobonobo na tle konkurencji, są autorskie projekty, za którymi stoją znani designerzy z polski i zagranicy.

- Od samego początku działalności marki Nobonobo stawialiśmy na dobre wzornictwo, za którym szła wysoka jakość i komfort użytkowania. Najpierw proces projektowania produktów odbywał się wyłącznie wewnątrz firmy, a projekty tworzone były na podstawie zakupionych licencji z prawami przekazanymi do spółki. Obecnie strategia marki uległa znacznej zmianie. Zdecydowaliśmy się na współpracę z twórcami zagranicznymi i zdolnymi rodakami, którzy opracowują dla nas produkty na wyłączność – mówi Tomasz Matejczyk, współwłaściciel firmy.

Zdjęcie: Monika Struska i Tomasz Matejczyk

Komfort w DNA marki

Meble tapicerowane Nobonobo wyróżnia wysoka jakość wykonania, najwyższej klasy materiały oraz komfort użytkowania, leżący u podstaw filozofii marki. Ten ostatni związany jest z wygodą, którą gwarantuje kompozycja specjalnie dobranych pianek elastycznych i warstwa 100% pierza. Wszystko to ubrane w nowoczesne formy i kształty, zaprojektowane z myślą o komforcie przyszłych użytkowników, indywidualnych potrzebach i poszanowaniu środowiska.

Za projektami mebli wypoczynkowych Nobonobo stoją znani i cenieni w Polsce oraz za granicą projektanci. Swą renomę zawdzięczają temu, że nie wpisują się w masowe gusta, ale są konsekwentni we własnych poglądach i zasadach projektowania, opartego na zrównoważonym rozwoju i poszanowaniu środowiska naturalnego. Należy do nich m.in. Tomek Rygalik - wykładowca, kurator i doktor sztuki, którego zaprojektowana w 2020 roku dla Nobonobo sofa Wadi szybko zyskała popularność i uznanie. Dla marki pracuje także młody i ambitny projektant z Portugalii - Nelson de Araújo, który inspiracji poszukuje w dzikiej, nieokiełzanej przyrodzie, czego najlepszym przykładem jest sofa Margo – opowiada Monika Struska, współwłaścicielka marki.

Współpraca z projektantami

Jak niejednokrotnie podkreślają właściciele marki, to właśnie współpraca ze znanymi, cenionymi i odpowiedzialnymi społecznie projektantami jest ich receptą na sukces. Do współpracy przy swoich projektach zapraszają designerów, których działalność obserwują od lat, skupiając się na twórcach proponujących nieszablonowe rozwiązania.

- Współpracując z projektantami działamy dwutorowo. Pierwsza opcja polega na dostarczeniu projektantowi briefu, który zawiera szczegółowy obraz naszych oczekiwań. Twórca uwzględniając nasze wytyczne tworzy kilka wizualizacji, z których wybieramy tą najlepszą. Drugi wariant współpracy opiera się na prezentacji przez projektantów swoich prac koncepcyjnych, które nie weszły jeszcze do seryjnych produkcji, a mogą świetnie odnaleźć się w portfolio marki. W tym przypadku designerzy mają 100% decyzyjności i polegają wyłącznie na swojej wizji. Jeśli produkt spełnia nasze oczekiwania, podpisujemy kontrakt z licencją opartą o prawa autorskie i wdrażamy dany produkt do produkcji – wyjaśnia Tomasz Matejczyk.

Tomek Rygalik i kultowa sofa Wadi

Najlepszym przykładem na to, jakie efekty przynosi strategia działania marka Nobonobo, jest zaprojektowana przez Tomka Rygalika kultowa już kolekcja mebli wypoczynkowych Wadi. W jej skład wchodzi miękka, wygodna sofa w wersji dwu- i trzyosobowej, fotel oraz pufa. Zestaw wyróżnia charakterystyczna forma, będąca wynikiem połączenia wąskich modułów z reprezentatywnym dla całej kolekcji zaobleniem. Przywołuje skojarzenia z designem lat 70. i 80., subtelnie nawiązując do stylistyki tego okresu. Ilość modułów można spersonalizować, co pozwala na dopasowanie siedzisk do każdego wnętrzu.

Nelson de Araújo i must have 2022

Jednym z zagranicznych projektantów, z którym marka podjęła współpracę, jest Nelson de Araújo. Ten utalentowany designer, który ma własną wizję projektowania i kieruje się zasadą „mniej, ale lepiej”, reprezentuje unikalne, ponadczasowe, a zarazem funkcjonalne podejście do projektowania. Właśnie z portfolio młodego portugalskiego twórcy pochodzi stół Roots, który bez wątpienia można uznać za projekt kultowy oraz sofa Margo, która niedawno została wyróżniona znakiem jakości must have 2022.

- Wybór Nelsona to nasza chęć pracy z młodym, zdolnym designerem, który inspiruje się naturą i świetnie przedstawia rzeczywistość w 3D. Praktycznie każdy jego projekt koncepcyjny mógłby znaleźć się w ofercie naszej marki. Chcielibyśmy posiadać je wszystkie, lecz niestety blokuje nas jeszcze technologia wykonania niektórych z tych koncepcji. Zaproszenie Nelsona, to dla nas głównie przełamanie schematu produktowego. Wykraczamy poza dotychczasowe ramy i jak się okazuje, to dobry kierunek – mówi Monika Struska.

Więcej informacji na stronie: https://nobonobo.pl/ 

na Facebooku Nobonobo i na Instagramie nobonobo_pl

*** 

Nobonobo jest polską marką, której siedziba znajduje się w Łodygowicach. Działalność firmy od samego początku koncentruje się na produkcji wysokiej jakości mebli tapicerowanych, głównie sof.

Modele, które tworzy marka dostępne są w wyselekcjonowanych salonach na terenie Polski. Firma stale poszerza również dystrybucję na rynkach zagranicznych.