Językiem polskim posługuje się ponad 40 milionów ludzi w Polsce. Po transformacji ustrojowej w 1989 roku nastąpiło przenikanie obcych wyrażeń, zwrotów do naszego ojczystego języka. Aby nasz język nie zniknął w natłoku zapożyczeń powstała akcja "Ojczysty - dodaj do ulubionych". Jest to kampania społeczno-edukacyjna Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Organizatorami są Narodowe Centrum Kultury i Rada Języka Polskiego.
Kampania społeczno-edukacyjna „Ojczysty - dodaj do ulubionych” ma przypominać o roli i miejscu języka ojczystego w życiu Polaków, ma przyczynić się do podnoszenia świadomości językowej, do ugruntowania poczucia, że polszczyzna jest tworzona przez każdego użytkownika i że to każdy z nas jest za nią odpowiedzialny.
W telewizji można natknąć się na dwa spoty ze Słowostworami w roli głównej. Słowostwory wymyślił Piotr Kornobis, narysowała Marcelina Jarnuszkiewicz, a zanimował Maciek Białobrzeski. Lektorką kampanii jest Krystyna Czubówna.
Slogan „dodaj do ulubionych” zachęca do dbania o ojczysty język. O popularności akcji świadczy ponad 17.000 kliknięć „ Lubię to” na wspomnianym portalu.
Po więcej informacji na temat kampanii odsyłamy na stronę:
Żródło zdjęcia: www.kampaniespołeczne.pl