Banery reklamowe i wszelkiego rodzaju reklamy w postaci billboardów w wielu polskich miastach stanowią znaczący problem, który negatywnie wpływa na estetykę. Ten kłopot dotyczy również Żywca. W ostatnich dniach internauci zwrócili uwagę na kuriozalną sytuację, która ma miejsce przy ścieżce pieszo-rowerowej na brzegu Jeziora Żywieckiego, wzdłuż której ustawione zostały... banery reklamowe.
Umieszczenie banerów w okolicach plaży miejskiej nad Jeziorem Żywieckim szybko stało się tematem memów. Szpecace banery i nieestetyczne reklamy zewnętrzne negatywnie wpływają na wizerunek Żywca. Władze Miasta Żywiec już kilka lat temu zapowiadały podjęcie walki z samowolką reklamową i wprowadzenie Ustawy Krajobrazowej. Przypomnijmy, że kwestię tę poruszono w Żywcu po raz pierwszy w 2017 roku. W marcu 2020 roku w rozmowie z portalem ŻywiecInfo burmistrz Antoni Szlagor przekazał, że Żywiec jest przygotowany do wprowadzenia Uchwały Krajobrazowej i władze czekają na wejście w życie przepisów, które pozwolą na jej prawomocne wprowadzenie w naszym mieście. Niedawno Uchwała Krajobrazowa została wprowadzona m.in. w Wiśle, której przestrzeń została oczyszczona ze szpecących banerów i billboardów.
Kto wydał zgodę na umieszczenie reklamy przy ścieżce przy plaży miejskiej? Jak dowiedział się portal - zgody nie wydał ani Urząd Miejski w Żywcu, ani Wody Polskie Zarząd Zlewni w Żywcu a teren, na którym znajduje się nośnik reklamy należy do prywatnego zarządcy.